Μάθημα: Παιδιά με Νοητική Υστέρηση

Εκπαιδευτής: Βασίλης Σταμάτης

Στην επίσκεψη αυτή οι σπουδάστριες της ΣΑΕΚ Μεσολογγίου είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν και να ενημερωθούν για την συγκεκριμένη σχολική δομή της πόλης μας από τον Διευθυντή κ. Αθανάσιο Πατρόπουλο, από το ΕΒΠ, τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και το ΕΕΠ.

Κατά  την άφιξή μας στο σχολείο μας υποδέχτηκε εγκάρδια ο Διευθυντής και στη συνέχεια συζητήσαμε μαζί  του θέτοντας αρκετά ερωτήματα τα οποία είχαμε προετοιμάσει για αυτή την συνάντηση. Αρχικά θελήσαμε να μάθουμε για το πότε και με ποιες ενέργειες ιδρύθηκε το σχολείο. Μάθαμε ότι ιδρύθηκε το 2017 κατόπιν ενεργειών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, του ΚΕΔΑΣΥ και την σύμφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου της Ι. Π. Μεσολογγίου. Ενημερωθήκαμε επίσης ότι φοιτούν περίπου 60 μαθητές που έχουν διαγνωστεί με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και/ή νοητική υστέρηση, καλύπτοντας γεωγραφικά μαθητές από την περιοχή του Μεσολογγίου έως την Ναύπακτο και τα χωριά του Ξηρομέρου. Στην ερώτησή μας ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο, μας ανέφερε ότι το σημαντικότερο είναι οι κτιριακές εγκαταστάσεις, η έλλειψη εξοπλισμού και χαμηλή χρηματοδοτική επιχορήγηση που λαμβάνουν κάθε χρόνο.

Ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου όπως και στις αίθουσες του γυμναστηρίου, εικαστικών, πληροφορικής, πολλαπλών χρήσεων και στο αυτοδιαχειριζόμενο  από  τους  μαθητές  κυλικείο, συνοδεία  της  κ. Ασπασίας Κατσάνου (ΕΒΠ – κάτοχος πτυχίου Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων) η οποία απάντησε στις ερωτήσεις μας. Μας μίλησε για τον λόγο που επέλεξε να εργαστεί στην Ειδική Αγωγή, τα θετικά και τα αρνητικά της θέσης στο σχολείο, την περιγραφή της θέσης και τις αρμοδιότητές της στο σχολείο και τις προσωπικές της εμπειρίες από τον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Επίσης μας ανέφερε ότι ως συγγενής ατόμου ΑΜΕΑ επέλεξε συνειδητά την Ειδική Αγωγή και μας τόνισε την ανάγκη αγάπης και ενσυναίσθησης που χρειάζονται για να εργαστείς στον χώρο αυτό.

Τέλος συναντηθήκαμε με τον εκπαιδευτικό – φιλόλογο κ. Σ. Καραβά που μας ενημέρωσε για τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, τις δυσκολίες και τις δυνατότητες των μαθητών που φοιτούν εκεί και τους εξατομικευμένους στόχους που θέτουν για τον καθένα μαθητή του σχολείου.

Για όλες εμάς η επίσκεψη αυτή ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Αισθανθήκαμε αποδοχή από όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, γνωρίσαμε μια σημαντική εκπαιδευτική δομή της πόλης μας και αρκετές από μας δεν απέκλεισαν και μια μελλοντική δυνατότητα εργασίας στον χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Οι σπουδάστριες της ειδικότητας