Περιβαλλοντική Αγωγή – Οικολογία

Σκοπός: Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ευαισθησίας των κατοίκων πέριξ του υδάτινου οικοσυστήματος της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου & Αιτωλικού, αλλά και γενικότερα η προστασία του περιβάλλοντος, η περιβαλλοντική αγωγή, εκπαίδευση και κατάρτιση και, ιδίως, ενημέρωση περί των περιβαλλοντικών προβλημάτων δύναται να προσφέρει λύσεις στο υφιστάμενο της ρύπανσης του περιβάλλοντος από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες.

Διδακτικοί στόχοι: (i) Να συνειδητοποιήσουν οι καταρτιζόμενοι τη σημασία και τις ωφέλειες της προστασίαςτου περιβάλλοντος, (ii) Να καλλιεργήσουν οι καταρτιζόμενοι το ατομικό και συλλογικό πνεύμα περιβαλλοντικής συνείδησης στο πλαίσιο της προστασίας του περιβάλλοντος, (iii) Να ανακαλύψουν τα πλεονεκτήματα της αειφορίας των φυσικών πόρων (π.χ. νερό), αν χρησιμοποιηθούν ορθά, (iv) Να αντιληφθούν την πολυεπίπεδη χρησιμότητα των βασικών αρχών της οικολογίας και προστασίας του υδάτινου περιβάλλοντος στο γεωγραφικό χώρο, που κατοικούν.

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: ο κάθε καταρτιζόμενος θα γνωρίζει, θα κατανοεί και θα είναι ικανός μετά την ολοκλήρωση του παρόντος διδακτικού μαθησιακού σεναρίου με την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασας Μεσολογγίου-Ακαρνανικών Ορέων, που εδράζεται στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας.

Α) Γνώσεις

  • να ερμηνεύει την έννοια της οικολογίας κατά την περιγραφή δεδομένων παραδειγμάτων.
  • να εντοπίζει τα σημεία εφαρμογής δεδομένης οικολογικής ρύπανσης (π.χ. ευτροφισμός) στα ύδατα της λιμνοθάλασσας στο πλαίσιο της ρύπανσης του περιβάλλοντος..
  • να διακρίνει τις κατηγορίες ρύπων και τους μηχανισμούς αρνητικής δράσης τους στα υδάτινα οικοσυστήματα.

Β) Δεξιότητες

  • να σχεδιάζει πιθανό πρόγραμμα αντιμετώπισης δεδομένου προβλήματος περί της ρύπανσης της λιμνοθάλασσας.
  • αναστοχασμός και περαιτέρω αξιοποίηση των εννοιών του περιβάλλοντος, οικολογίας, κ.λπ. που αναφέρθηκαν στο παρόν διδακτικό σενάριο, με την ανάθεση προβληματισμού στην Τάξη του ΔΙΕΚ (μεταγνωστική δεξιότητα).

Γ) Ικανότητες

  • να διαχειρίζεται και επιβλέπει την πορεία αποτελεσματικότητας κατά την εφαρμογή μεθόδου προστασίας του περιβάλλοντος επίλυσης πιθανών απρόβλεπτων αλλαγών (π.χ. περιβαλλοντικές μεταβλητές)
  • αναθεώρηση και ανάπτυξη εναλλακτικών τρόπων αντιμετώπισης ενός προβλήματος περί της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Δ) Στάσεις

  • να προτιμά τη χρήση και εφαρμογή βιο-ανακυκλούμενων υλικών εν συγκρίσει με τα συμβατικά.
  • να υποστηρίζει τις αρχές και τα πλεονεκτήματα της οικολογίας και της φιλλοπεριβαλλοντικής διαβίωσης στο πλαίσιο της προστασίας του περιβάλλοντος.
  • να ενθαρρύνει/παροτρύνει και άλλα άτομα του κοινωνικού περίγυρού του στο να αποφεύγουν την «εύκολη & εύχρηστη» λύση της καθημερινότητάς τους χωρίς να ενδιαφέρονται για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ

Δρ Δημήτριος Αντωνοπούλος