Το σενάριο σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε, από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους, στο πλαίσιο του μαθήματος “Αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών”, με τη στήριξη και εποπτεία του εκπαιδευτή Ιωάννη Σουλέ. Σκοπός ήταν η εξοικείωσή τους με την έννοια της πρόληψης και αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών και η ανάπτυξη της ικανότητάς τους να δρουν άμεσα και αποτελεσματικά για την προστασία του χώρου στον οποίο εργάζονται και των συλλογών που φυλάσσουν αλλά και του προσωπικού και των επισκεπτών.

Το πρόγραμμα της άσκησης περιελάμβανε, κατ’ αρχήν την παρουσίαση του σχεδίου και την κατανομή των ρόλων στους εμπλεκόμενους σπουδαστές. Στη συνέχεια έγινε η πραγματοποίηση του σεναρίου και στο τέλος έγινε ο απολογισμός, ώστε να προκύψουν πολύτιμα συμπεράσματα.

Η βιωματική εμπλοκή των εκπαιδευομένων στη συγκεκριμένη άσκηση αποτελεί βασική συνιστώσα της κατάρτισής τους, η οποία στοχεύει στην κατάκτηση δεξιοτήτων από την πλευρά τους, που αφορά γενικότερα την Αντιμετώπιση και Διαχείριση Έκτακτων Περιστατικών. Το σχέδιο δράσης, στηρίχθηκε στις αρχές της βιωματικής μάθησης, η οποία αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο εκπαίδευσης που επεκτείνεται πέρα από τα θρανία, τα βιβλία, τη μετωπική διδασκαλία και την απομνημόνευση της ύλης. Πλέον εκλαμβάνεται ως αναντικατάστατη στο χώρο της συνεχιζόμενης κατάρτισης ενηλίκων.

Στο ΔΙΕΚ Μεσολογγίου, δίνουμε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτές να συνδυάζουν δραστηριότητες βιωματικής μάθησης με τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων. Επιπλέον, να προάγουν την εργασία σε ομάδες, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να επικοινωνούν τα βιώματά τους και να θέτουν τους δικούς τους στόχους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μαθαίνουν να προβληματίζονται και να αναρωτιούνται για την εμπειρία τους και να αναπτύσσουν την ικανότητα για κριτικό αναστοχασμό.